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jueves, 19 de septiembre de 2013

Mientras en Ponce los ejecutivos del Puerto ponen excusas: Port wars heat up as East Coast raises the bar

by Jeff Tyler
Marketplace Morning Report for Monday, September 16, 2013
STORY

Vice President Joe Biden will hopscotch from one port to the next on Monday as he makes the case for more investment in infrastructure projects. First stop will be the port in Charleston, South Carolina, followed by a trip down to the port of Savannah.

Ports are debating whether to upgrade facilities in order to handle the next generation of cargo ships. And that could make the difference as ports compete to lure the most traffic.

Consider the port in Charleston. It dates back to 1670. But it’s not designed to handle the most modern ships.

“Container ships are getting very big. In fact, by the time the Panama Canal is expanded in 2015, over 50 percent of the world container-ship fleet capacity will be bigger than can go through the Panama Canal today,” says Jim Newsome, president of the South Carolina Ports Authority.

Newsome would like state and federal authorities to invest money to deepen Charleston’s port.

“It’s really a good value for the money. It’s a $300-million project,” says Newsome.

He says proposals to deepen rival ports on the East Coast would cost twice as much.

But some question whether all ports should go to the expense.

“Rather than spend an extraordinary amount of money trying to deepen every single port on the East Coast, maybe you pick some winners and losers,” says Paul Bingham, an economic consultant with CDM Smith who is involved with a campaign to promote the ports in Southern California.

But he acknowledges that East Coast ports have some advantages. For example, much of the country’s population lives in the east. That could influence future shipping trends.

“The lower costs of keeping the goods on the water [for] a longer period of time is potentially a threat to the West Coast ports’ business” says Bingham.

To move a computer from China to Charleston, it’s still faster to unload the computer at a West Coast port and transport it over land. But if a merchant can afford to wait, shipping that computer is cheapest when it travels by water.

About the author
Jeff Tyler is a reporter for Marketplace’s Los Angeles bureau, where he reports on issues related to immigration and Latin America.


Rolando Emmanuelli Jiménez, J.D. LL.M.
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De La Perla del Sur: Siguen las perdidas en el Puerto de Ponce

Siguen las perdidas en el Puerto de Ponce

En el 2011, los ingresos del Puerto de Ponce sumaron $1,290,104 una merma de 36 por ciento comparado con el 2007.

En picada la actividad portuaria.

Entre los años 2008 y 2011, la administración del Puerto de Ponce gastó en exceso de sus ingresos, resultando en una pérdida de $1.8 millones para las ya atribuladas arcas del Gobierno Municipal de Ponce.

De acuerdo a estados financieros oficiales suministrados a la Comisión Cameral de Desarrollo Integrado del Sur, el marcado decrecimiento de actividad en el terminal ponceño durante estos cuatro años ocurre luego de tres años consecutivos de ganancias en 2005, 2006 y 2007.

“La Junta de Directores (del Puerto de Ponce) y la señora alcaldesa tienen la responsabilidad de velar por el desarrollo del puerto, pero aquí lo único que podemos decir es que no se hizo nada en el cuatrienio pasado”, denunció el representante y presidente de la Comisión de Desarrollo Integrado del Sur, Víctor Vassallo Anadón.

De acuerdo a los estados financieros, en el 2008 el Puerto de Ponce tuvo ingresos de $1,542,005, pero sus gastos sumaron $1,982,451, creando un descuadre de $440,446.

En el 2009 subieron los ingresos a $1,882,725, pero también aumentaron los gastos a $2,194,460, resultando en una insuficiencia de $311,735.

El director ejecutivo del Puerto de Ponce, Jorge Hernández Lázaro, indico que ha tenido las “manos amarradas” para atraer nuevos negocios al terminal sureño.

El patrón se agravó en el 2010 al decaer los ingresos a $1,200,298, mientras que se gastó $1,998,565. El déficit para ese año fue de $798,267.
El 2011 cerró con una insuficiencia de $292,565 tras generar ingresos de $1,290,104 y gastos por $1,582,669.

“Es triste ver ese activo pasando por unas pérdidas millonarias y que la señora alcaldesa no haya tomado las medidas para subsanar dichas pérdidas”, dijo el Representante.

“No se han hecho los ajustes necesarios”, recalcó.



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